sâmbătă, 4 decembrie 2010

Fun fact no. 3411

Ce se intampla cand se acopera o cana cu apa la 100 de grade Celsius in care a fost pus ceai cu un capac si dupa se merge la dush?

Acum, se poate sa nu fi mentionat ca eu imi fac ceai la microunde. Pun o cana de-a lui Gabi la microunde, incalzesc apa pana aproape de punctul de fierbere si dupa ceai si capac peste, dar de obicei pun mai putina apa. Azi am zis sa pun cana aproape plina, pentru ca oricum scade nivelul apei prin evaporare si asa.

Am scos cana din microunde, pus ceai, pus capac si dupa dush. Cand am venit ceaiul era insirat pe masa impreuna cu toate frunzulitele si bucatelele de mar din el asa ca, oameni buni, fizica functioneaza! Apa cand ii se pune un capac deasupra ajunge iarasi pana la aproape 100 de grade, cand fierbe (si da pe langa).

Ma intreb: se mai poate repeta experimentul?!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu